Tenko "Slope Gradual Disappearance"

01 Passing By The Night

Drums [Snare] - David Licht
Flute - Ned Rothenberg
Guitar, Bass, Piano, Bass Drum - Fred Frith
Harp [Electric], Accordion - Zeena Parkins

02 Somewhere, Far Away

Piano, Synthesizer [Dx7, Dx100] - Wayne Horvitz

03 Guitars I

Guitar - Arto Lindsay , Fred Frith , Tenko

04 I've Eaten Nuts With Different Shapes

Turntables - Christian Marclay
Vocals - David Moss , Fred Frith , Kamura , Tom Cora , Zeena Parkins

05 In The Strawberry Preserves

Bass, Drums [Snare] - Fred Frith
Guitar - Tenko
Harp [Electric] - Zeena Parkins

06 Sleep Walker

Bass - Fred Frith
Turntables - Christian Marclay


Drums [Snare] - Fred Frith
Vocals - Arto Lindsay , David Moss , Kamura

08 In Horto Infinito (In The Infinite Garden)

Performer [Hand Claps] - Coby Batty , Fred Frith , Tenko
Synthesizer [Dx7, Dx100] - Wayne Horvitz

09 The Time Drawers

Banjo [Indian] - Kramer
Bells [Tubular], Bass, Drums [Marching] - Fred Frith
Cello - Tom Cora

10 Gradual Disappearance

Drums, Bass, Guitar, Vocals - Fred Frith
Guitar - Arto Lindsay
Vocals - David Moss , Kamura , Tom Cora

11 Nightrope Dancing

Cello - Tom Cora
Piano - Wayne Horvitz
Synthesizer [Dx100] - Tenko
Violin, Guitar, Drums [Snare] - Fred Frith
Vocals - David Moss

12 Guitars II

Guitar - Arto Lindsay
Guitar, Bass - Fred Frith
Guitar, Drums [Snare] - Tenko

13 Opinion

Bass, Piano, Violin - Fred Frith
Vocals - David Moss , Kamura

14 A Watchdog Of The Labyrinth

Drums [Snare] - Tenko
Saxophone [Alto] - Ned Rothenberg

Emily Jane White "Victorian America"

Alboume édité par TALITRES.

mise à jour du 2 octobre :
Lien supprimé, sans la moindre hésitation.
Suivez le lien vers TALITRES (ci-dessus) pour acheter l'alboume. Le son, ah, si vous saviez a quel point le son est beau. C'est plus sensuel qu'une seconde peau, que mille caresses, que le plus enivrant des vins...
Les fichiers mp3 ne sont que de très lointaines copies, comme un pâle souvenir, un fantôme déjà parti, un oubli... ils ne sont là que pour faire découvrir, et surtout pas pour entasser et accumuler.
Si vous avez des envies de cadeaux, l'objet CD est une belle manière d'en faire, car c'est beaucoup plus qu'un objet. C'est très exactement une expression de la vie.

Never Dead / Stairs / Victorian America / The Baby / Frozen Heart / The Country Life / Liza / The Ravens / Red Serpent / Red Dress / A Shot Rang Out / Ghost Of Horse.


Bruire "Les Fleurs de Léo"

A late arrival to the Ambiances Magnétiques roster (joining in 1988), Côté readily put himself on the fringe of various geometrically variable groups. He could be heard for the first time in the debut Bruire album, Le barman a tort de sourire, a surprise box with no less than 14 guest musicians. Bruire is Côté’s very poetic project-group, in which he plays with the language of avant-garde, song and ambient music. This album launched a trilogy which continued in an increasingly mature vein with Les Fleurs de Léo, to end with the unforgettable L’âme de l’objet. This travelling in three steps has given us the chance to hear collaborators such as Geneviève Letarte, Jerry Snell, René Lussier, Ikue Mori, Claude St-Jean and Jean Derome, all of whom helped to feed our drummer’s fertile imagination.


Jacques Thollot "Tenga Nina"

Jacques Thollot: batterie, percussions
Noël Akchoté: guitares électrique et acoustique, toms-toms
Tony Hymas: piano, tambourin, zeste de Kurzweil
Claude Tchamitchian: contrebasse
Henry Lowther: trompette
Marie Thollot: chant

Elysian Fields "The Afterlife"

Si Humphrey Bogart vivait encore, il écouterait probablement Elysian Fields. Et lancerait, derrière son nuage bleu, accoudé au comptoir : "Play it again, Jen...

The Afterlife, après s’être défendu âprement, récompense celui ou celle qui l’aura dompté tout au long de ces dix chansons tout simplement sublimes, comme on dirait d’une femme qu’elle est sublime dans sa fragilité, séduisante même cruellement brisée par une tristesse incommensurable, ou bouleversante de simplicité, sans apparât ni artifice. Et Elysian Fields n’en finit pas de lui rendre le plus beau des hommages, en composant la musique qui aurait pu rythmer la vie de... Lauren Bacall.


Wadada Leo Smith "Luminous Axis"

Wadada Leo Smith has put a lifetime of philosophy, study, experience—and a whole lot of soul—into these far-reaching compositions. Every selection on this disc is a synergy of arrangement, purpose, performance, heartfelt human experience, grace, and humility. Luminous Axis should draw emphatic interest from listeners curious about the exploration of modern compositional style and performance. It's simply brilliant.

Wadada Leo Smith-trumpet and flugelhorn with electronics
Tim Perkis-computer driven electronics
Chris Brown-computer driven electronics
Mark Trayle-computer driven electronics
John Bischoff-computer driven electronics
Ikue Mori-computer driven electronics
William Winant-percussion

Avis de (dé)stockage

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Les fichiers inactifs (si je comprends bien) seront supprimés.
Un fichier est actif s'il est téléchargé dans les 90 derniers jours, si (toujours) je comprends bien.
Et je ne suis pas certain de retrouver tous les fichiers. Je ne suis pas très organisé. Et les choses évoluent, passent, circulent, vivent, disparaissent, reviennent, s'en vont, bougent, s'éloignent, étonnent, détonnent, s'étiolent, se grisent, s'illuminent.

Cela dit


Vic Chesnutt "At The Cut"

Sylvie Courvoisier Michel Godard Pierre Charial "Ocre Y2K"

This new release titled, Ocre: “Y2K” features quite a distinguished cast! - A Trio consisting of Swiss modern jazz pianist Sylvie Courvoisier, tuba and serpent performer Michel Godard and Pierre Charial who utilizes that sound machine known as the barrel organ. As some might already surmise, the musical format portrayed on this new release does indicate or allude to a rather improbable setting. Here, the musician’s cultivate a groove and sound that might seem indigenous to something or somewhere although when viewed as a whole, the Trio do indeed carve out a series of adventurously surrealistic grooves that for the most part, seem unclassifiable or a tad eccentric.

The title piece, “Y2K” features engrossing and albeit somewhat bizarre cyclic unison choruses and rapid flurries by both Courvoisier and Charial as Godard dutifully handles the rhythmic flow via his fleet-fingered and at times amazingly fast lead soloing. The musician’s exchange rapidly executed lines amid two or three way dialogue while integrating kaleidoscopic themes that often invoke notions of being at a circus or perhaps listening to the soundtrack of a Fellini film........ The composition titled “Mutant”, hits you with mechanical-like velocity as Courvoisier also implements huge block chords in conjunction with Charial’s speed demon approach to the barrel organ. At times, the music conveys a festive atmosphere, complete with abrupt shifts in tempo and whirling dervish-like interplay along with twists, turns and an assortment of perplexities.

With Ocre: “Y2K” Sylvie Courvoisier and her equally adept musical constituents have produced a thoroughly interesting and quite entertaining effort. However, it is possible to draw an analogy, which might be something like – blinking your eye while driving through a small country town. We must reemphasize that “speed” is an overriding factor throughout the duration of this project. Therefore, it is easy to get a bit lost here, without giving your undivided attention to the overall thrust and vigor exhibited within the context of these compositions. Sort of like driving through that small town – If you blink your eye or in this case, become distracted you’ll surely miss something. Essentially, Ocre: “Y2K” is an imposing yet often breathtaking artistic achievement....



The Book of Knots "Traineater"

On Anti - for their second album, Traineater, the avant-rock collective Book of Knots gets even wilder and more ambitious than they were on their uncompromising self-titled debut. Where The Book of Knots was inspired by the seaside towns in which members Joel Hamilton and Matthias Bossi grew up, Traineater explores the corroded chassis of the American rust belt, possibly because Tony Maimone of Pere Ubu (the definitive Midwestern experimental punk band) is also a member. Traineater's portrait of the rust belt is not at all sentimental; instead, it crafts a landscape of hulking metal skeletons, buildings that are purely functional, and humble, largely hidden tools of industry and transport. This time the group's sound is more eclectic, welding together elements of free jazz, noise, metal, and Americana to complete their vignettes, and the cast of collaborators is just as wide-ranging. Some blend into Traineater's sonics seamlessly: Zeena Parkins' electric harp adds a subtle, prickly intensity to several songs, while Doug Henderson's aural manipulation piece "Walker Percy Evans High School" ties into the more abstract feel of the interlude by the Book of Knots' core members, "Hands of Production." Other collaborators are unmistakable: Carla Bozlulich's unmistakable rasp holds its own among the caustic noise/metal/jazz of "View of the Water Tower," which opens Traineater with one of the album's most overtly challenging moments. Likewise, the rusted industrial spiritual "Pray" is indelibly a Tom Waits track -- gruff vocals, junkyard percussion, and all -- and David Thomas' creaky voice makes the spooky fable "Red Apple Boy" even spookier. Even more so than The Book of Knots, Traineater is highly theatrical. Jon Langford, who contributed the brilliant "Back on Dry Land" to the Book of Knots' debut, takes the lead on "Boomtown," a much more elaborate and conceptual piece. Mike Watt's largely spoken word "Pedro to Cleveland" and Rick Moody's "Hewitt-Smithson," a spiraling study of self-loathing in a glass-making plant, also make Traineater feel as much like performance art as an album. Many of the album's most musical songs feature core BOK member Carla Kihlstedt at the helm. "Traineater" itself is a standout: an elegy for a furnace on its final train ride, Kihlstedt's empathetic vocals make it subtly, hypnotically beautiful. She lets it rip on "Salina," a plea for escape driven by her keening singing and violin. Though Traineater's second half isn't quite as strong as its first, the album is powerful, telling stories of strength and despair against a rusted backdrop. Like Skeleton Key, Tin Hat Trio, Pere Ubu, and the other projects the Book of Knots' members are involved with, this album is equal measures challenging and listenable, and entirely fascinating.

All Music


Nos Bras pour Chama

Nos bras pour Chama et tous les autres, vite.

Youn Sun Nah "So I Am"

Youn Sun Nah- Voice
Benjamin Moussay- Piano
David Neerman- Vibraphone
Yoni Zelnik- Bass
David Georgelet- Drums

Dotée d'une technique vocale très sûre, la coréenne Youn Sun Nah entretient avec le jazz, sa langue natale, l'anglais et l'improvisation une relation parfaitement naturelle, sans affectation ou numéro de charme, à l'inverse de bon nombre de jeunes chanteuses actuelles...
Sophie Chambon - Jazz Break

Manu Chao Radio Bemba "Baionarena"

Ha-Yang Kim "Ama"

Achetez Ama

Mille - Une belle chanson (en passant)


999 - Sophie Hunger "Kaufleuten, Zürich - 2./3. Feb. 2009 "

01 titre inconnu
02 Walzer für Niemand
03 Beauty Above All
04 Shape
05 Drainpipes
06 Marketplace
07 Présentation musiciens (Sophie)
08 Ruler of my Heart (Allen Toussaint)
09 Birth-day
10 Round and Round
11 Rise & Fall / s'Vreneli ab em Guggisberg
12 Spiegelbild
13 Like a Rolling Stone (avec Stephan Eicher)
Bonus track : Jubilée des 25 ans, Kaufleuten, Zürich 1. Nov. 2008
14 City Lights Forever

998 - Evelyn Glennie / Fred Frith "The Sugar Factory" (à nouveau)

Propos & avis (en passant) par ici.

997 - Evelyn Glennie / Fred Frith "Reithalle Kaserne, Bâle, 27 juin 2009"


996 - Eric Besson, une ascension...

Communiqué Resf / Après la conférence de M. Besson

4 septembre 2009


Les déclarations d’Eric Besson lors de sa conférence de presse du 3 septembre appellent quelques commentaires.

Il assure que « les parents [emprisonnés en CRA] sont libres de choisir d’amener ou pas leur enfants dans un centre de rétention ou de les confier à l’extérieur » et qu’il « ne suffit pas que l'on entre en France, que l'on inscrive son enfant à l'école pour qu'il y ait protection (ndlr: régularisation) des parents ». Arrogance, vulgarité, démagogie, M. Besson a vite appris de ses nouveaux amis. On dirait du Frédéric Lefèbvre !

Sur le fond, son discours oscille entre inconsistance et monstruosité. Il est stupéfiant d’entendre un ministre tenir des propos d’une telle légèreté sur les questions dont il a la charge. Ramener la véritable odyssée qu’est le parcours de nombre d’immigrés à de vagues formules simplistes (« Il ne suffit pas que l’on entre en France ») témoigne d’une inculture inquiétante. Ce sont des vies entières, des enfants, mais aussi un travail, un logement, des années de présence, une famille souvent que le ministre traite avec tant de désinvolture.
La « liberté » qu’accorde M. Besson aux parents de faire enfermer leurs enfants avec eux ou de les « confier à l’extérieur » (à qui ? A l’assistance publique ?) est une imbécillité ou une monstruosité. Probablement les deux. M. Besson s’imagine-t-il que c’est quand la police débarque à 7 h du matin, arrache les enfants du lit, menotte les parents, qu’on a la « liberté » d’abandonner ses enfants ?
En d’autres temps, les possédants, les bien-pensants et les parvenus soupçonnaient les milieux populaires de faire des enfants pour vivre des allocations familiales. M. Besson renouvelle le genre en les accusant d’utiliser leurs enfants pour obtenir des papiers. Le style, c’est l’homme. Il ne suffit pas d’énoncer des platitudes pour justifier des infamies.

mise à jour 9/9/9


M. Joao ABEL GABRIEL, le père du petit Chama Dieumerci,

est sorti du CRA de Bobigny ce soir vers 23 h 30.

Cette libération, quelques heures après que l’administration l’ait présenté au consulat d’Angola pour obtenir la délivrance d’un laissez-passer, est une victoire de la solidarité et de l’opinion que nous avons fortement contribué à alerter, celle aussi des enseignants, des parents d’élèves, des élus et de l’ensemble du RESF.

Merci à tous ceux qui se sont mobilisés pour que l’humanité et le respect des droits fondamentaux l’emportent sur le stakhanovisme de l’expulsion.

Reste à obtenir sa régularisation et à maintenir la pression pour tous les autres, tous ces enfants qui risquent de ne plus revoir leur père, arrêté, jugé, enfermé et expulsé…

Pour RESF 93

Jean Michel DELARBRE – Malika CHEMMAH


995 - Noël Akchoté "Rien"

« La merde au cul en trois couleurs ! » ou comment pendant que j’étais parti j’ai plus eu de président mais autre chose qu’il semble improbable de pouvoir définir tout à fait sauf á compter les points, les pertes et autres dommages collatéraux. Petit par l’esprit, grand par la démagogie et l’envie d’être irrésistible. Un peu á la manière dont chantait jadis la princesse Stéphanie de Monaco, mais sans pour autant se douter qu’un jour « L´Irrésistible » (« L’irrésistible ascension …» Brecht y avait pensé aussi.) deviendrait bel et bien cet « Ouragan ». – Dis moi, camarade, elle n’aurait pas comme un drôle de gout dans la bouche ta Marseillaise ces temps ? Allons-enfants ...


994 - Peter Hammill "Thin Air"

1. The Mercy (6:21)
2. Your Face on the Street (5:21)
3. Stumbled (4:48)
4. Wrong Way Round (2:40)
5. Ghosts of Planes (5:23)
6. If We Must Part Like This (4:38)
7. Undone (4:25)
8. Diminished (6:11)
9. The Top of the World Club (7:03)

The rejuvenation of Peter Hammill post his near-death experience in 2003 continues with this, his 30th solo release since 1971. He has since recorded two albums and toured with a reunited Van Der Graaf Generator and, in 2006, also issued Singularity, one of his strongest works in years about his near-passing.
Although he said that Thin Air is a long way from any VdGG, he may be right, but not, perhaps, a million miles from the band's later 70s incarnation. With him the sole instrumentalist, he returns to a sound not dissimilar to 1980's A Black Box, which is appropriate as the motif of flight and aeroplanes features in two key songs here.

Thin Air finds him again ruminating on one of his favourite topics, the transience of life. ''We mark our passages as much as by the way in which we disappear all unannounced as by our grand planned entrances'', he states. The overall effect is coherent, sometimes restful; at least not as purposely jarring as some of his releases.

The guitar squall of instrumental interlude Wrong Way Round, leads into the sinister Ghost Of Planes, which is the sister piece to the album's closer, The Top Of The World Club. Both were inspired by the visit to the observation platform at the top of the World Trade Center made by Hammill and VdGG drummer Guy Evans in 1976 and then what was to happen 25 years afterwards.

Using the felling of these two concrete monoliths as a start point, the songs brings together the album's feel of loss and longing. But Hammill says, the references ''do not imply that anything here is 'about' 9/11 in any direct way. Not just the buildings come down then: assumptions, belief systems, senses of continuity also crashed, on personal and global levels. This piece, though, as the others on the record, is not concerned so much with the Big Pictures; rather with the way in which we as individuals can and must face up to what's coming - and going''. Both songs are among his major pieces of work.

Thin Air sounds like a man perpetually attempting to be at one with himself and the world around him yet beset with frequent nagging doubts and paranoia. It may not attract him any new followers but those who know will revel in this.

BBC Music


993 - Ruud van Empel "Study in Green #8"

@ suivre...

992 - Fred Frith "To Sail, To Sail"

Il arrive un moment où, dans un périple, il est nécessaire de faire le point, de consulter sa boussole et de contempler le chemin parcouru. Musicien bourlingueur, Fred Frith fait justement ça : une halte sur le bord du chemin pour relire ses carnets de voyage et écrire, en passant, un nouveau chapitre de son œuvre. Sa plume prend la forme d’une guitare acoustique dont il joue ici en solo ; un fait tout sauf anecdotique pour Frith qui se livre à cet exercice pour la troisième fois seulement en 35 ans de carrière ! Faisant suite au séminal Guitar Solos (1974) et à Clearing (2001), To Sail, To Sail est une série d’improvisations épurées qui, paradoxalement, savent précisément où elles vont. Chaque morceau est dédié à une personne qui a été déterminante dans le cheminement musical de Frith : de Champion Jack Dupree, pianiste de blues de la Nouvelle Orléans, à Terry Riley, figure de la musique répétitive, en passant par son frère, Chris Frith, éminent chercheur en neurosciences ! Une affaire d’estime, d’affection et d’ouverture qui illustre un parcours fait de rencontres et d’explorations. L’album peut ainsi s’écouter comme une douce dérive à travers le monde intérieur et sans frontières du musicien. L’atmosphère initiale, ancrée dans un Far West imaginaire et nostalgique, laisse rapidement la place à un jeu d’archet et de percussions qui nous rapproche de l’improvisation libre européenne ("Weather Gauge"). On s’immerge ensuite carrément dans les traditions de la guitare classique andalouse ou de l’oud moyen-oriental ("Life On Venus"), on s’approche même du gamelan ("Mondays"), on revient à New York emprunter quelques cordes préparées à John Cage ("Circuit Breakers And Fuses") et on repart à mille lieues encore. Un disque lumineux et introspectif qui fait dire : heureux qui comme Fred Frith a fait un beau voyage...
Octopus / Jean-Claude Gevrey

Multiplier les projets demeure pour l’intarissable Fred Frith une source de plaisir palpable, même après plus de quarante ans d’aventures musicales tous azimuts. Quelques mois après la sortie d’une œuvre ambitieuse qui ondoyait de la musique de chambre à des pièces plus expérimentales (Back To Life), To sail, To Sail dévoile le guitariste dans son plus simple appareil, en solo. Seize morceaux originaux dédiés à ses maîtres et modèles avérés (Barre Phillips, Robbie Basho, John Cage, Terry Riley, Camel Zekri, Paulo Angeli...) lui permettent de couvrir un large éventail d’influences stylistiques (blues, folk, gypsy, expérimental, africa, musique contemporaine, etc.) et de techniques instrumentales (steel guitare, picking, slap, sweeping, etc.), tel qu’ils les expérimente de longue date dans divers domaines. En quoi cet exercice en solitaire s’avère-t-il dès lors indispensable ? Tout d’abord, dans sa précieuse façon d’opérer une série de croisements, d’associations et connections sonores qui tiennent autant du hasard que de la nécessité. Jouées avec une guitare acoustique (Taylor 810), les compositions de To Sail, To Sail élaborent, les unes après les autres, avec un calme olympien et recueilli, un fabuleux itinéraire musical où le rapport concret à l’instrument débouche sur des perspectives purement fantasmatiques. Virtuosité et versatilité se combinent en de curieuses arabesques, d’étonnantes saillies tonales, de poignants chants de cordes (“Dog Watch” et son finale percussif hanté) et de troublantes pulsations organiques (les battements myocardiques de “Jeratch Orchestra”). Ensuite, au centre de la musique en train de se faire, et de s’inventer à travers une géographie de l’intime, le geste de jouer recoupe ici un voyage dans le temps conjugué à la première personne du singulier. Rendre hommage aux figures tutélaires se combine à un bouleversant autoportrait, une confidence dépourvue de la moindre autosatisfaction. Des premiers Guitar solos du début des années 1970 à cet admirable To Sail, To Sail, Fred Frith n’a cessé d’arpenter ses instruments en quête d’inattendu. Qu’il se rencontre aujourd’hui, sans fard et d’aussi belle manière, était bien la moindre des choses.
Pinkushion / Fabrice Fuentes

It’s not necessary for Fred Frith to be cryptic. Everything in this man’s music – from the demos of 1983’s Cheap At Half The Price to the complex interaction of improvisation and orchestral capacities (courtesy of Ensemble Modern) of the never enough praised Traffic Continues, released by Winter & Winter in 2000 – reveals the artist’s origins, undernourished-but-resistant elements of true incorruptibility merged with the unambiguous signs of an everlasting pursuit of instrumental knowledge which, to this day, reveals no trace of oxidation or, even worse, lassitude. In his work, advanced development and road bumpiness weigh in as opposite heavyweight poles of a vision that decades of activity and hundreds of recordings have characterized as divergent yet still familiar, to the point that the cognoscenti salute the new releases as something that’s more or less due to them, somehow considering them as “predictably meaningful” whenever they materialize. Not many musicians can brag about an analogous achievement.

However, despite this not being the first “recent” solo guitar album by FF - 2001’s Clearing, also on Tzadik, possibly my favourite outing in that sense - To Sail, To Sail is a little different in concept, completely different as far as the sonic source is concerned. The sixteen solos were in fact conjured up on the steel of a Taylor 810 acoustic, superbly recorded by Myles Boisen down to the smallest graze and rub of the fingers on the strings (and bridge, and tuning keys, and). Each track was dedicated by the guitarist to his “teachers”, which include brothers, influences and past/present collaborators: John Cage, Davey Graham, Terry Riley, Robbie Basho, Janet Feder and Chris Frith belong in the same ship. Sliding notes, open tunings, commonly acknowledged harmonic progressions and smoothly resonant, shimmering chords are as a part of Frith’s vocabulary as the on-the-table methods, and this is probably the first time in which we’re in the condition of appreciating the full extent of his adroitness on the instrument so comprehensively. Although not actually derivative of the referenced names’ styles, there’s no question in regard to Frith’s playing consciously alluding at the main inspirations, a sizeable portion of his personality added to every selection, that ineradicable explicitness which lets the expert listener recognize him after a couple of pitches, or scrapes for that matter. In those hands, the Taylor sounds like a berimbau, a double bass, a handful of dried rice dropped in a pan, a set of bouncy springs. Ear-piercing frictional movements, knocks on the guitar’s body and luminescent percussive cascades à la Laraaji are accepted as the most natural occurrence, because it’s all Frith in any case.

Sometimes the infringement of rules is attainable without excruciating pain, and acting as renegades to assert class in situations that aren’t exactly mainstream from the beginning is often fruitless. To Sail, To Sail’s democratic extremism, its unassuming bloomers, prove us the humanity - the vulnerability in a way - of a performer that doesn’t panic when trodden paths are abandoned, even if this means taking a few steps back to better envisage a future that - bet your house on it - will still incorporate him as a pivotal figure, regardless of any trend.

bagatellen / Massimo Ricci